Aku, cinta dan kampus

Assalaamu'alaikum wr.
6 hari lagi dan Qur akan meneruskan perjuangan untuk menimba ilmu Allah yang luas di IIUM.

Sayang, sepanjang cuti panjang ini, Qur hanya dapat berjumpa dengan 4 atau 5 kawan sekolah. "Tapi tak mengapa..(aahh)...ku derita.(parap parap)" hehe. lagu Tak Mengapa oleh A Rahman. Yang Qur nak katakan ialah, tapi tak mengapa, pasti ada hikmahnya. :)

Kampus Gombak... Bermacam cerita yang Qur dengar tentang kehidupan di sana.
Bermacam jenis manusia terdapat di sana.. Risau pula akan keadaan diri yang mungkin akan terikut arus kehidupan di sana... kalau arus ke arah kebaikan, Alhamdulillah.. kalau sebaliknya, na'udzubillah...

Tadi Qur ke laman iluvislam dan terbaca artikel ini yang sedikit sebanyak memberi Qur sejenis motivasi untuk kuatkan diri, hati dan iman insyaAllah.

Aku masih ingat dikala itu, Disaat aku begitu gembira dapat lepas jauh dari jangkauan dua ibubapaku. Inilah kebebasan yang aku impikan selama ini. Atas maksud belajar aku dilepaskan pergi berbekal iman senipis kertas dan ilmu agama setitis dakwat. Tanpa aku sedar iman dan ilmu yang begitu rapuh bakal mengundang padah diriku yang masih belum bersedia menongkah arus lautan maksiat yang begitu deras di kampusku.

Ah namun itu tidak bererti padaku, Apa yang penting aku dapat mengecap kebebasan yang aku inginkan selamanya. Saat aku mengecap kebebasan itu, Aku rasakan inilah manisnya dunia. Pakaianku sudah berubah dari berbaju kurung sopan kepada fesyen gadis moden bergaya walaupun aku terpaksa menampakkan aset diriku yang dikhususkan untuk bakal suamiku. Namun aku tidak kisah. Aku tidak mahu digelar gadis kampung yang kolot dengan mengenakan pakaian sopan tersebut. Aku sekarang berada dibandar, tiada siapa yang akan menghiraukan apa yang hendak aku lakukan walaupun bertentangan dengan norma-norma agama.

Pergaulanku makin bebas, Kalau dulu disekolah, aku masih ingat, Pengaulanku begitu terjaga. Jangankan hendak bercakap dengan lelaki berjumpa pun aku sudah lari kerana malu. Jangankan hendak bersentuhan, jika aku ditenung lelaki pun aku sudah melinting kemarahan…

Namun kini keadaan sudah berbeza, aku tidak mampu membawa prinsip itu di kota besar ini. Lagipula hati halus ini begitu ingin disayangi oleh insan bergelar lelaki. Terus aku biarkan sahaja keinginan kekasihku melakukan apa sahaja padaku. Apa yang pasti, pada saat itu aku begitu cinta dan sayang padanya. Saat itu aku lupa pada penat lelah ayah yang membanting tulang berpeluh keringat berkerja menampung pelajaranku disini. Aku sudah lupa pada jasa ibu yang bersabung nyawa melahirkan aku.Aku lupa ,aku lupa,aku lupa. Ya Allah pasti luluh hancur hati ibu bapaku melihat apa yang aku lakukan saat ini. . .

Hari berganti hari, bulan berganti bulan. Tahun berganti tahun. Kini aku sudah berada ditahun akhir pengajianku dikampus. Hari makin hari aku rasa bosan dengan kehidupan disini, serabut dan bercelaru. Aku tidak tahu kenapa. Apa sahaja yang aku lakukan serba tidak kena. Aku rasa kosong. Cukup kosong. Aku melakukan apa sahaja untuk memenuhkan kekosongan hatiku. Aku pergi ke pantai, shopping, karaoke, melancong, mendengar lagu, bersuka ria bersama teman dan apa sahaja cara untuk menghiburkan hatiku ini. Namun hari makin hari hati ku makin sengsara. Bila aku ditanya tentang cinta. Aku melenting dan cukup marah.

Apa CINTA!!!


Aku sudah serik dengan cinta. Setelah segala keinginnyaku penuhi. Dia telah pergi meninggalkan aku. Mencari adik-adik junior yang yang lebih segar untuk “diratah” seperti diriku.

YA ALLAH

Aku sangat menyesal atas perbuatanku ya ALLAH

Ampunkan ku

MOTIVASI @GAMA...

Mungkin ini adalah salah satu dari getusan hati kekesalan puluhan ribu gadis remaja yang hanyut dalam indah dan manisnya dunia. Mereka dibuai penuh asyik dengan hiburan, lelaki dan wang hanya untuk nikmat yang seketika. Hingga akhirnya mereka kecewa dipermainkan dunia dan oleh lelaki yang bertopengkan syaitan.

Berapa ramai gadis-gadis yang jatuh diribaan lelaki buaya darat atas janji manis yang palsu belaka hingga gadis-gadis ini sanggup melakukan perbuatan yang sangat terkutuk disisi agama hanya untuk menzahirkan cinta sejati mereka. Sedarlah saudari muslimatku. Seorang lelaki tidak akan memperisterikan seorang gadis yang telah dikecap madunya sebelum ikatan yang sah. Apatah lagi untuk menjadikan gadis “Pakai Buang” itu ibu pada bakal anak-anaknya nanti!!!

Duhai saudari Muslimahku,
aku tahu engkau telah menyesal atas tipu-daya dunia. Dunia yang luas, pastinya ketika ini cukup sempit untuk. Engkau tidak tau apa yang perlu dilakukan. Dimana perlu aku bermula untuk memperbaiki kekhilafanku ini???

Wahai saudari muslimahku,
walaupun seluruh dunia ini membencimu atas kesilapanmu dahulu. Namun percayalah engkau tidak bersendirian. Allah masih sentiasa bersamamu. Walaupun engkau datang bersama dosa sebesar bukit Uhud Allah tetap memaafkanmu. Hatta engkau datang bersama dosa langit dan bumi Allah tetap menantikanmu untuk memberikan keampunan sepenuh langit dan bumi. Percayalah sahabatku walau sebesar manapun dosamu dahulu Allah tetap akan mengampungkanmu.

Lupakah engkau pada cerita lelaki yang telah membunuh 100 orang manusia lantas dia bertaubat, terus ALLAH telah memasukkanya kedalam syurga. Aku pasti wahai saudari Seislamku pastinya dosamu tidak sebesar cerita lelaki diatas yang termaktub dalam kitab hadis yang paling sahih (Al-Bukhari)

Duhai saudariku,
Bertaubatlah dengan sepenuh hatimu. Hiasilah malammu dengan isak dan tangis memohon keampunan dari Rabbmu. Biarkan pipimu mengalirkan air mata taubat yang akan menjadi saksi dipadang Mahsyar Allah nanti. Allah masih sayangkanmu wahai saudariku. Kerana itulah Allah yang maha Esa masih memberi denyut nadi untuk dirimu bernafas bagi memberi peluang untuk dirimu bertaubat.

Aku tahu engkau begitu menyesalkan dengan cinta masa lalumu yang penuh titik hitam. Dan pasti engkau risaukan pasti tiada lelaki soleh yang akan memperisterikan dirimu. Saudariku percayalah masih ada lagi lelaki soleh diluar sana yang tidak akan kisah lansung dengan sejarah hitammu asalkan dirimu benar-benar bertaubat dan dapat menjadi isteriyang TAAT dan SOLEHAH padanya.


DUHAI SAUDARI SEISLAMKU,
ISTIQAMAHLAH DALAM TAUBATMU
SABAR DAN JANGAN PUTUS ASA,
KERANA PASTI ALLAH TELAH MENYEDIAKAN LELAKI YANG SOLEH BUAT MEMBIMBINGMU MENJADI ISTERI YANG SOLEHAH…


Sekian,
Assalaamu'alaikum.

Suci dan Segar

"Nanti jangan lupa kisarkan lada dengan bawang tu, ye?"

"OK ibu.. er, bayam ni pula?"

"Bayam tu, petik daun-daun yang hijau, lepas tu cuci sampai bersih. Boleh?"

"No problem ibu!" Nur jawab dengan senyuman.

"Betul Nur boleh buat ni sendiri?" Ibunya, Siti, meminta kepastian. Inilah kali pertama dia membiarkan anaknya memasak tanpa pengawasannya.

"Ibu jangan risau... Ibu pergilah ziarah cik Maznah. Kasihan dia... kirimkan salam Nur sekali ye bu?"

Siti tersenyum. Hatinya terasa tenang dan dia sangat bersyukur kerana mempunyai seorang anak yang boleh berdikari dan dipercayai...

Namun, perasaan sedih mula datang... Tidak lama lagi, anaknya itu akan menjadi milik orang lain... Siapa agaknya jejaka yang bertuah itu... dia mengelamun panjang.


.........


Ding Dong!

Siti membuka pintu lalu menyambut kepulangan suaminya.

"Mmm..bau sedap. Masak apa hari ni?" Ali bertanya kepada isterinya sambil mengurut-urut perutnya yang berbunyi.





"Masakan ringkas aja... bayam masak air dan sambal telur. Nur yang masak." bisik Siti.

"Nur masak? Wah... "

........

Usai membersihkan diri, Ali bersama anak dan isterinya duduk di meja makan untuk santapan petang.

Ali dengan penuh selera menghirup sup dan bayam sebelum menjamah nasi. Dia tersedak.

"Eh, kenapa lain rasa bayam ni?"

Siti pun menjamah bayam di pingganya. "Iyalah... Nur cuci tak sayur bayam ni?"

"Eh, mestilah...ibu suruh Nur cuci sampai bersih, kan?"

"Iya.. Tapi, kenapa bayam ni rasa pelik?"

"Entah ibu... Tapi Nur dah cuci ... Nur cucikan dengan sabun sekali!"

^_^v



Pengajaran: kalau ingin mencuci sayur, usah gunakan sabun. Gosokkan (gosok?huhu) dengan air sahaja sambil selawat ke atas Nabi. InsyaAllah bersih, suci dan segar! hehehe


Assalaamu'alaikum.

'Away and Advance'

Assalaamu'alaikum wr.

Below is a poem by one of my (former?) classmate, brother Ifran ( yep,its iFRan.not iRFan. :] ).
Read, ponder and enjoy. May it benefit us in any way possible insyaAllah... :)

Away from sorrow and advance to happiness,
Don't dream of the future,
For it is not sure.

Away from sorrow and advance to happiness,
Don't be among all those dumb,
For tomorrow might not come.

Away from sorrow and advance to happiness,
Don't waste all the hours,
Use them with all your power.

Away from sorrow and advance to happiness,
Perform a good deed today,
Think not what people say.

Away from sorrow and advance to happiness,
Do them with sincerity,
Sometimes nobody will see.

Away from sorrow and advance to happiness,
Fill your eyes with beautiful tears I tell,
For death isn't far and so do Heaven and Hell.

Away from sorrow and advance to happiness,
Show gratitude in whatever you receive,
For you have more to give.

Away from sorrow and advance to happiness,
Love all of your family members,
You'll be judged by who you love do remember.

Away from sorrow and advance to happiness,
Show your concern for humankind,
Moment that had passed can't be rewind.

Away from sorrow and advance to happiness,
Follow the One and Only,
And attain happiness eternally.

-Ifran Yazid

2 weeks more...

Assalaamu'alaikum wr.

When i was young, i thought it was odd that my friends called their parents by something other than 'mak' and 'bapak'. Some call theirs 'ibu & ayah', mama & baba, mummy & daddy, mak & abah, ummi & abi... and other different combinations.

The term 'mak' is quite commonly used even though most of the people i know call theirs 'ibu' or 'ummi'. But when i was in Malaysia, i see that people there are more accustomed to calling their dads 'ayah' or 'abah'. And when i mention 'bapak', they will usually take a few moments to kind of analyze what it is im saying before going, "Ah, yes...so, ayah awak kerja apa?"

But whatever they are called, they are still our dad..our father...
They've worked hard before and after we're born to support us...to feed us...to educate us.
Maybe it's a different case for those with working mothers ..but nonetheless, our dads play an important role in our life as well.

Mum has nurtured me and taught me several things.
Dad has taught me a lot of things as well. Its just in different aspects.
It was dad who introduced me to photography. And even though i don't practice as much now, i still love photography and am glad that i was exposed to it.

Dad also taught me about different values in life and how to see certain things differently. And i am much grateful for that. Although the world celebrates Father's Day yesterday, just like mother's day, everyday is a father's day.

My bapak is a good father and has done so much for me.
Thank you bapak for everything. :)




This is getting emotional.
Maybe it's just me.
But maybe its the fact that i'll be leaving this house yet again to pursue my studies in Malaysia.
And this time, i'll be in Gombak.. Quite a long way from home. Nilai was nearer but Gombak..yeah...

2 weeks more...
2 weeks more...


Assalaamu'alaikum wr.

Panjat Tingkap

Assalaamu'alaikum wr.

Was reading a few posts from the archives and came across this one.
Somehow, i just felt like re-posting it.

Allah knows best and He knows what's best for us.

Usually,when escaping a room,we will look for the main door.The exit.That one door.
What we don't usually realise are the windows.
Who says we must always exit by the door? A window is also a way out,right?
(tapi kenalah panjat.agak payah sikit.Tapi tetap dapat keluar kan?)

Inna ma'al 'usri, yusraa. Remember that insyaAllah.

Live your day like its your last.
Assalaamu'alaikum.

Quite a long post

Assalaamu'alaikum wr. :)

This post will be quite a long one (i think) starting from Monday last week.
I don't know who would be reading this but i'm going to write it all down anyway so insyaAllah in the future i can read this back and smile at the memories. :)

Monday, 07 June 2010

The day i went to Universal Studios Singapore. Initially i planned to write an entire post dedicated to this day but never really got round to doing it. So here it is.

My cousin from Malaysia, Huda, along with her 2 brothers were here so my Uncle (along with his family) brought them there. And somehow, something something happened, and Alhamdulillah, i was able to tag along.hehe

The journey there was hectic. Since it was raining, we went there by car. So the 8 of us were crammed into my uncle's 5-seater car. Very uncomfortable but nevertheless, a memorable journey.

Around 30 minutes later, we arrived at Vivo City. Car parked, we headed on to the monorrail station and went to Sentosa. That's where the Universal Studios's located ( i just found out that day.eheh).

The Universal Studios itself is breathtaking. The huge rotating globe with the words 'Universal Studios' was the central main attraction. Around it were stores that i didn't get a chance to see because i was to busy looking for the theme park.heehee.


The rotating globe outside. The mists are mere water.


The queue line was really long so while my uncle went to buy the tickets, we (the others) queued up first. About 30 to 50 minutes later, were inside. At first look, everything seemed realistic. But once you get closer, you can see it isn't but it's still nice anyway.

There are a few halal restaurants around so the're no trouble with food- IF you have enough fulus.huhu. You'll need at least $10 for a decent meal. If you're ok with snacks, then, around $5 would suffice.

There are a lot of rides but i'd recommend a few:-
(in no particular order)

1) The Jurrasic Park water thingy (i cant remember the name.heh). This one is awesome. Very enjoyable. One ride can take 9 people so go on it with your friends. Its fun and thrilling at the same time. You'll be laughing all the way (well, we did.heh)

2) Shrek 4D. Its a short Shrek clip with 4D effects. I won't give too much details or it'll ruin the entire surprise. but i guess i can say, if you're extremely ticklish or easily scared, just beware. hehehe.
Shrek 4D castle.

3)Shrek Rollercoaster. This one is pretty much similar to one of the rollercoaster in Genting's theme park. Its has loads sharp turns and all but a very enjoyable ride.


4)The Mummy indoor rollercoaster(can't remember what its called.hehe). I really mean it when i say this: This ride is NOT for the faint hearted. Don't say i didn't warn you.

The entrance to the indoor rollercoaster.

BUT, it'll be such a loss if you don't go on it.hehehe. Honestly, i think this was the ride of the day. The effects are realistic and amazing and the ride itself...masyaAllah...


This is another ride on the Sci-Fi section. but it was temporarily closed. Seems cool though. Would go on it if it was opened.


Other than the rides, the souvenir shops sell is abundant with interesting and nice memorabilia. Quite costly though... At least $7 is needed for a decent mug. hehe.

That's pretty much it i guess. I'll add more if i can remember anything else.


Tuesday 08 June 2010

Had my second dental appointment. The painful seperators are extracted. In it's place are two metal thingy cemented on my bottom premolars. It's for the braces's wires. This one didn't hurt as much and i was able to chew soft food.



Nothing much happened in between the entire week. Thought of updating my blog but there was one particular distraction. No, its not the World Cup.huhu. Its a PS2 game. GTA (Grand Theft Auto).hehehe. The game seems so realistic.huhu.

And then today, i had another dental appointment. My upper premolars are extracted. Wasn't as painful as i thought it would be. And also, i have my braces on. :B

Some have asked why i'm wearing braces. Some have assumed that people wear braces for mere beauty purposes.

Well,

not all who sleep are tired,
and not all who wake up are fresh.

Not all who eat are hungry,
and not all who bathe are smelly.

Braces may be worn for other reasons such as hygiene, health and well being. Not everything is as it seems. A field may seem green and beautiful from afar but once you get close and zoom in, you'll notice that some of the grasses have holes in them.

I'm still getting used to this braces...(it has only been a day anyway.huhu). I hope i won't have to talk much as it's quite painful to speak. Wonder what it'll be like in Gombak. InsyaAllah, i pray that it won't hurt as much then... hope no one stares. If you know me, and will be in Gombak with me, and you're reading this, please don't stare at my teeth. Jazaakallah khairan. :D

So, that's all for today.
Ilalliqaa' insyaAllah.
Assalaamu'alaikum. :)

First step to a new ..- smile?

Assalaamu'alaikum wr.

Had a dental appointment today for my braces. The dentist told me about my braces plan and also placed eight separators in between my teeth. 4 on the upper set and 4 on the lower. I won't upload a picture of my own mouth/teeth. heh. But here are some images from google:-


I asked the dentist if it would hurt..he said: "Maybe a bit now." (Alhamdulillah)
"...but it will hurt at home." (oh.er.)

And true enough, it does hurt. It didn't hurt much earlier but now, i find it hard to chew solid food. Its all soups and porridges for me then.

"Kakak blender lah makanan kakak. Jadi liquid lepas tu minum je. Orang tua buat macam tu kan?" My brother suggested. Tempting. But i think i'll pass. :D

On the way to the dental, inside the MRT, i saw something that for me, is a little amusing. It was a sunny day so the MRT was fairly sunlit but it wasn't burning hot. I was there, standing, in my usual black apparels. Then came an auntie wearing a sleeveless top with 3/4 pants, fanning herself like the air-conditioner wasn't working. Maybe its because she's standing, i thought. Heat from the others perhaps. Understandable.

Then the person sitting in front of me stood up and alighted at the next station. And of course, the auntie rushed to the empty seat. Even then, she was still fanning herself like she was in a hot dessert or something. Kinda odd to me. You would think someone who's wearing all black would feel hotter than those who wear light colored clothings. And she's not even properly covered.

Anyway, i guess some might have noticed that i'm back on Facebook.
Well, it was a hesitant decision... But i had a talk with kak Faezah and we discussed about the whole FB issue. I won't go into details...If you want to know (whoever you are) you may ask me i guess. Bottom line, the decision made was based on aulawiyaat (CCT.huhu).

Hence, my FB account is activated yet again. But i'll curb myself from all the games and will use it for beneficial purposes insyaAllah. I'll still be on umma-united and millatfacebook (join this one. Its more like FB than umma-united i guess.)

Well, that is all for today.
My teeth hurts.huhu.
Till next time insyaAllah.

Assalaamu'alaikum