Tadi saya nak belajar...

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalaamu'alaikum Wr Wb.

Tadi pagi saya nak belajar...
Lalu saya pun pergi membuka jendela,
agar ditemani angin pagi yang sejuk dan segar.
Terlihat pula bulan yang masih terang nan indah,
Walaupun pagi sudah diterangi cahaya.

Handphone pun dicapai secepatnya,
untuk memetik gambar keindahan ciptaanNya.
Teringat pula gambar yang dipetik pada malam sebelumnya,
Lalu saya pun ke laptop untuk melihat kedua-duanya.

Bila laptop dibuka,
saya lekas terleka.
Astarghfirullah, bila nak belajarnya?



Tadi saya nak belajar...
Lalu saya pun mengeluarkan buku dan kertas.
Pensel diambil untuk menulis nota.
Namun apakan daya...
Pensel saya terbelah dua.

Anda tidak percaya?
Ini buktinya...

gambar kabur.. kamera hp ni tak ada function autofocus atau macro.


sedih tak terkata...
syukurlah ada pensel extra. :)


Tadi saya nak belajar...
Tapi bila terlihat gambar pensel di atas tu di handphone saya,
saya terfikir, 'hmm..macam cantik lah pula..'
Apa yang terjadi seterusnya..
hehe..biarlah gambar2 ini yang meneruskan cerita. :D


sungguh.nak belajar dah tu..


"Hai.Nama saya Qurtak." (Qursiah + Kotak) heh.



Tadi saya nak belajar...
'Dari tadi asyik kata nak belajar,
Tapi tak belajar2 pun', kata hati saya.
Baiklah, saya belajar sekarang, jawab saya..

Assalaamu'alaikum wr. 



Peringatan pada diri: Jangan lengah-lengah. Masa tak akan menunggu kita. Sesungguhnya mereka yang tidak menggunakan masa untuk perkara yang bermanfaat atau ibadah adalah rugi. Na'udzubillah.
BELAJAR QUR, BELAJAR!

3 comments

  1. SubhanAllah...Salam,
    I like your blog..this entry is a bit lucu..heheh..I'm following your blog sis. Salam perkenalan sister. :)

    ReplyDelete
  2. Wa'alaikum salaam wr.
    Alhamdulillah.. hope it made u smile. :D

    Thank u for following. Salaam perkenalan kembali. :)

    ReplyDelete