Wajah Berseri

Di kedai buku. Satu pertemuan antara dua orang sahabat lama.

Ana: Ayu! *tersenyum lebar*

Ayu: MasyaAllah, Ana! Lama sungguh tak bersua ya?

Ana: Iyalah Ayu..sejak masing-masing lanjutkan pelajaran ni, memang susah nak jumpa rakan-rakan semuanya... Awak sihat?

Ayu: Alhamdulillah.. Awak pula? Nampak wajah awak semakin berseri-seri ni... awak dah berpunya ke? hehe...

Ana: Hamdan lillah... ish, belum lagi lah... berseri-seri sebab jumpa awak agaknya. rindu!

Ayu: hehe..rindu juga! Tapi ... iyalah Ana, memang semakin berseri... Apa rahsia anda?

Ana: Yeke? Hmm... maksudnya, tak sia-sia lah saya amalkan amalan yang saya terbaca di artikel kelmarin..

Ayu: Amalan apa?

Ana: Saya terbaca satu artikel yang mengatakan, jika kita inginkan wajah yang berseri, kita harus mengamalkan sesuatu ni...

Ayu: Apa amalan itu Ana? Kongsilah dengan saya... *menarik-narik lengan baju Ana*

Ana: Saya akan kongsi..tapi sebelum tu, awak kene lepaskan lengan baju saya ni.hehe

Ayu: haha..ok. Dah lepaskan..- apa amalannya?

Ana: Artikel yang saya terbaca tu kata, kalau anda inginkan wajah yang berseri, perbanyakkanlah makan kuih seri muka.hehe


---------------------------------------------------------


Heehee.
Lama tak makan kuih tu.

Semoga terhibur di pagi hari ni insyaAllah.
Mulakanlah harimu dengan senyuman. :)

Assalaamu'alaikum wr.



Nota:
1.Kuih seri muka = Kuih putri salat.
2.tak.amalan tu lawak je. tapi kalau nak cuba juga, silakan... kot2 betul.hehe. :D

No comments